M2 Pro MacBook Pro در مقابل M1 Pro MacBook Pro – تفاوت آنها در چیست؟

M2 Pro MacBook Pro در مقابل M1 Pro MacBook Pro

M2 Pro MacBook Pro در مقابل M1 Pro MacBook Pro – تفاوت آنها در چیست؟

برای دانستن تفاوت مک بوک 14 اینچی M1 pro با M2 Pro تا آخر این متن با ما باشید.

آیا مک بوک پرو 14 اینچی M2 Pro واقعاً نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت کرده است؟

M2 Pro MacBook Pro در مقابل M1 Pro MacBook Pro

به هر حال، برخی از مردم قبلاً یک مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی نسل قبلی دارند، بنابراین آن‌ها به این فکر می‌کنند که آیا نسخه‌های جدید جهش نسلی قابل‌توجهی را ارائه می‌دهند که تضمین کننده ارتقاء باشد. دیگران اصلاً مک‌بوک پرو ندارند، اما می‌خواهند بدانند که آیا با ایمن کردن یک مدل قدیمی‌تر، پول بیشتری به دست می‌آورند – یا اینکه خرید یک مدل جدید عاقلانه‌تر است؟

ما در شرف بررسی مقایسه ای هستیم که باید هرگونه سردرگمی را از بین ببرد. این متن، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M2 Pro را در مقابل مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M1 Pro قرار می‌دهد، و به عنوان نمونه‌ای از این که آیا لپ‌تاپ‌های نسل بعدی اپل، پیشرفت بزرگی را ارائه می‌کنند که ارزش ارتقا دارد یا خیر، عمل می‌کند.

مشخصات مقایسه شده:

صفحه نمایش:

M1 Pro : 3024 x 1964 px

M2 Pro : 3024 x 1964 px

RAM:

M1 Pro : Up to 32GB

M2 Pro : Up to 32GB

SSD:

M1 Pro : Up to 8TB

M2 Pro : Up to 8TB

Ports:

M1 Pro : 3 Thunderbolt 4; headphone jack; SDXC reader, HDMI (advanced)

M2 Pro : 3 Thunderbolt 4; headphone jack; SDXC reader, HDMI

Battery Life :

M1 Pro : 13 hours and 56 minutes

M2 Pro : 14 hrs and 8 minutes

طراحی :

هر دو مک بوک پرو M2 Pro و مدل قبلی آن دارای عرض (12.31 اینچ)، عمق (8.71 اینچ) و ضخامت (0.61 اینچ) هستند. وزن آنها نیز دقیقا یکسان است. مانند شاسی 14 اینچی M1 Pro MacBook Pro، جانشین آن دارای طراحی مربعی با گوشه های تیز و درب صاف است.

در نکته دیگر، چرا اپل سعی می‌کند با رنگ‌های خاکستری بی‌الهام و کسل‌کننده که همچنان تنها گزینه برای MacBook Pro هستند، مرا تا سر حد مرگ خسته کند؟ ای کاش امسال متفاوت بود، اما نه، امسال شما می توانید بین یکی دیگر از “محدوده رنگ های گسترده” انتخاب کنید: خاکستری فضایی و نقره ای

برخلاف MacBook Pro 13 اینچی (2022)، نوار لمسی روی صفحه کلید پیدا نخواهید کرد، که مطمئنم هیچ کس درباره آن عصبانی نیست.صفحه‌کلید تا به امروز، از بازخورد فنری و کلیدهای راحت آن استفاده می شود. شکی در ذهن من نیست که مک بوک پرو جدید همان تجربه خارق العاده را ارائه خواهد کرد.

نمایش دادن

در قسمت دیگری از Move Along، Nothing to See Here، M2 MacBook Pro همچنان به سبک M1 Pro MacBook Pro در بخش نمایشگر ادامه می دهد. شایان ذکر است که اگرچه اپل این دو لپ‌تاپ را دارای پنل‌های 14 اینچی می‌داند، اما در واقع نمایشگرهایی 14.2 اینچی هستند. این 0.2 اینچ اضافی از ناحیه بریدگی می آید که دوربین 1080p FaceTime HD را در خود جای داده است.

هر دو پنل مینی ال‌ای‌دی مجهز به فناوری ProMotion هستند که اجازه می‌دهند نرخ تازه‌سازی تطبیقی تا ۱۲۰ هرتز بالا برود. به این ترتیب، اگر می‌خواهید در بازی‌های سبک پرهیجان و ویرایش‌های وحشیانه غوطه‌ور شوید، صفحه نمایش باید گردش‌های کاری سریع شما را تسهیل کند. نمایشگرهای Liquid Retina XDR در این لپ‌تاپ‌ها رزولوشن اصلی 3024 x 1964 را با تراکم 254 پیکسل در هر اینچ ارائه می‌کنند.

اگرچه نمایشگر M2 Pro MacBook Pro یک کپی کربنی از نسل قبلی خود است، اما نتایج بهتری را در آزمایش نمایشگر ما ارائه داد. به عنوان مثال، در مورد طیف رنگی DCI-P3، 82.9٪ در مقایسه با M1 Pro MacBook Pro 77.6٪ پوشش داده شده است.

M1 MacBook Pro امتیاز Delta-E 0.19 را به دست آورد (نزدیک به صفر بهتر است) که به این معنی است که از نظر دقت رنگ بسیار عالی است. (نمره دقت رنگ متوسط لپ تاپ پریمیوم 0.25 است). MacBook Pro جدید دقت رنگ کمتری دارد (0.20).

ادعا اپل:

اگرچه اپل ادعا کرد که M1 Pro MacBook Pro می‌تواند روشنایی پایدار 1000 نیت را ارائه دهد (و همین ادعا را برای جانشین خود دارد)، بهترین چیزی که ما دیده‌ایم 488 نیت برای لپ‌تاپ نسل قبلی بود.

این عدد برای M2 Pro MacBook Pro تغییر نکرده است – بهترین درخشندگی که دیده‌ایم هنوز 488 نیت است.

اگرچه اپل ادعا کرد که M1 Pro MacBook Pro می‌تواند روشنایی پایدار 1000 نیت را ارائه دهد (و همین ادعا را برای جانشین خود دارد)، بهترین چیزی که ما دیده‌ایم 488 نیت برای لپ‌تاپ نسل قبلی بود.

این عدد برای M2 Pro MacBook Pro تغییر نکرده است – بهترین درخشندگی که دیده‌ایم هنوز 488 نیت است.

پورت:

در سمت راست هر دو مدل، یک پورت HDMI، Thunderbolt 4 و یک اسلات کارت SDXC را خواهید دید. در سمت چپ، دو پورت Thunderbolt 4 دیگر، MagSafe 3 و یک جک هدفون را خواهید دید. با این

حال، آنچه متفاوت است، پورت HDMI جدید است که اکنون از نمایشگرهای 8K تا نرخ تازه سازی 60 هرتز پشتیبانی می کند.

از آنجایی که ما در اینجا در مورد اتصال صحبت می کنیم، شایان ذکر است که M2 Pro MacBook Pro جدید Wi-Fi 6E را به ترکیب اضافه می کند (از Wi-Fi 6).

تفاوت مک بوک M1 pro با M2 Pro

عملکرد و گرافیک:

تسکین شیرین! ما از سختی یکنواختی فرار کرده ایم و وارد عرصه ای شده ایم که در نهایت رقابت می تواند رشد کند. اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید که به دنبال افزایش عملکرد هیولایی

هستید، اینجا جایی است که M2 Pro وارد عمل می شود.

M1 Pro در دو نوع چیپست عرضه شد: یکی با CPU 10 هسته ای و GPU 14 هسته ای یا دیگری با CPU 10 هسته ای و GPU 16 هسته ای.

از سوی دیگر، M2 Pro دارای یک CPU 10 هسته ای و GPU 16 هسته ای یا یک CPU 12 هسته ای و GPU 19 هسته ای است.

به عبارت دیگر، با وجود هسته های بیشتر تراشه M2 Pro، این بدان معناست که می تواند محاسبات و وظایف بیشتری را در مقایسه با نسل قبلی خود به طور همزمان انجام دهد.

اپل با افتخار گفت: «موتور رسانه قدرتمند [M2 Pro] به شما امکان پخش و ویرایش چندین جریان ویدیوی 4K و 8K ProRes را می‌دهد، و پردازنده گرافیکی 19 هسته‌ای عملکرد گرافیکی را افزایش می‌دهد.»

در تست ویرایش ویدیوی Handbrake، که بررسی می‌کند لپ‌تاپ با چه سرعتی می‌تواند یک ویدیوی 4K را به 1080p تبدیل کند، مک‌بوک پرو مملو از M1 Pro رقابت را با زمان رمزگذاری زیپ چهار دقیقه و

51 ثانیه کنار گذاشت. M2 Pro MacBook Pro با زمان چهار دقیقه و دو ثانیه از جانشین خود گذشت.

هنگامی که آزمایش کردیم که Adobe Photoshop در M2 Pro MacBook Pro چقدر خوب عمل می کند، امتیاز 988 را به دست آورد که بالاتر از امتیاز 806 M1 Pro MacBook Pro است.

عمر باطری:

با توجه به جدیدترین ادعای عمر باتری اپل در رابطه با مک بوک پرو جدید، می تواند تا 22 ساعت عمر باتری داشته باشد. به خاطر داشته باشید که “تا” در اینجا کلمات عملی هستند.

 

macbook
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه